The Spirit Stone

Detta är den trettonde delen i serien om det magiska landet Deverry. Jag sa tidigare att då de sista tre böckerna (denna och två till) aldrig kommer komma ut på svenska så skulle jag skriva de tre recensionerna på engelska men jag ändrade mig. Så därför kommer även de här sista recensionerna vara på svenska men jag vill bara att ni ska veta att själva böckerna är på engelska.

Om The Spirit Stone:

Författare: Katharine Kerr
Genre: Fantasy
Språk: Engelska

"En dolk mot halsen". Det är prins Dars beskrivning av Zakh Gral, det nya fortet som byggs av hästfränderna. Det måste förstöras. Alvprinsen har bett dvärgar och människor om hjälp mot det nya hotet. Två mäktiga drakar med orsak att hata hästfränderna dyker också upp. Men hästfränderna darrar inte. De anser sig ha det mäktigaste vapen man kan tänka sig: en ny gudinna. Alshandras prästinnor har förklarat att gudinnan skänker alvprinsens länder åt hästfränderna. Prinsens folk måste utrotas till sista man, kvinna och barn.


Kommentarer

Har du nått att säga om bäckerna? Gör det här:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

Din mail? (visas ej)

Skriv in din bloggadress här!

Vad har du att kommentera om?

Trackback
RSS 2.0